یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۳۹:۲۲

مدیریت سواحل، رمز بهره‌برداری صحیح از دریا

باشگاه خبری فراساحل: مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی یک فرایند مستمر و پویاست که بر اساس آن تصمیمات لازم جهت بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های بالقوه مناطق ساحلی و توسعه متوازن گرفته می‌شود. فرماندار شهرستان نور بر ضرورت تعامل دستگاههای اجرایی و قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در نوار ساحلی تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، جلسه ساماندهی سواحل با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، فرماندار، شهردار، دادستان و سایر مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان در فرمانداری شهرستان نور برگزار و در خصوص شیوه همکاری دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز ساحلی و آزاد سازی سواحل بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

در این جلسه، هادی خنجری با تاکید بر تعامل دستگاههای اجرایی و قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در نوار ساحلی اظهار کرد: سازمان بنادر به عنوان متولی اصلی دریا می‌تواند با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این زمینه ورود کند. وی با ابراز نگرانی نسبت به صنعت گردشگری دریایی و همچنین مشکلات زیست محیطی مناطق ساحلی تصریح کرد: با تعامل خوب مسوولان دستگاه‎های اجرایی و قضایی شهرستان، اقدامات موثری در خصوص برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی طی سال‌های گذشته انجام شد.

فرماندار نور همچنین از آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برای جلوگیری از تخریب نوار ساحلی و آزاد سازی سواحل خبر داد.
علاوه بر خنجری، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این جلسه اعلام کرد: مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی یک فرایند مستمر و پویاست که بر اساس آن تصمیمات لازم جهت بهره‌برداری صحیح از ظرفیت‌های بالقوه مناطق ساحلی و توسعه متوازن گرفته می‌شود. وی با تشریح طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، بررسی روش های مختلف حفاظت از نوار ساحلی در برابر تأثیرات ناشی از وقوع پدیده‌های دریایی و توجه به الزامات زیست محیطی را از مهمترین اهداف این طرح بر شمرد .

رضوانی اظهار کرد: مخدوش بودن موضوع حریم دریا، نوسانات سطح آب دریای خزر و آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی از چالش‌های مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی است.



  کد خبر : 2574
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :